• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fotózás

Igen, rossz. Egy nagyon jó fotós egyébként, csak nem ebben. Nagyon jó tárgyfotói, épületfotói, portréi vannak. Csak egy autót máshogy kell fotózni. Akár itthon is tudok 2-3 embert, aki ezt sokkal jobban kivitelezné még egy egyszerű kompakttal is, nem kell hozzá Hasselblad. Külföldön meg aztán pláne gyorsan lehet olyan autós fotósokat találni, akinek ez a szakmája és tud mit kezdeni egy autóval. De hogy ne csak a szám járjon, pár gondolat erről a képről:

View attachment 37745

Kezdjük ott, hogy nincs kompozíció. Több a hely az autó orra előtt mint mögött, alapvető hiba. Botrányos a világítás, semmi fényterelés, lágyítás, csak meglőjük telibe jól van az, ami mögött biztos egy ötlet állt, hogy ez így lesz egyedi, csak akkor egyenletesen kéne csinálni és ne legyen árnyékos az oldala meg a hátulja. A világítás számomra legnagyobb gyengesége, hogy úgy érzem, jön szembe egy kamion, és nem tudom hova fog menni, ez meg áll az út közepén. Ez most röhejes, de ilyesmire pont gondolni kell ilyenkor, ahogy nem csinálunk gurulós képet felhoz közeledve pl. A tükröződésekbe a kocsi oldalán már bele se kezdek...
Tökre érdekes amit irsz főleg igy laikusként.Annyit hozzátennék a második képhez hogy a cikkben megemlitik hogy az egy vágott kép a nagyból.

Tapatalkkal küldve az én SM-G925F eszközömről
 
Bocsánat, de ha szakmai véleményként állítod be a szubjektivitásodat, azzal a másik véleményt már minősíted!

Ezek a képek szólnak valamiről, van tartalom mögöttük, míg az átlag autós képek - maximum - a felszínt kapargatják!
Én sem szeretnék vitát generálni, de hidd el, nem véletlenül kapta a megbízást ez a fotós, és nem valaki az általad ismert honi autófotós körökből!

Písz
 
Nem is arra gondoltam hogy hazai fotosnak kellett volna Nem ertjuk egymast de felesleges errol beszelni.
 
Nem felesleges, általános fotó-esztétikáról van szó, lehet, hogy az ide-járó akvaristák is tanulnak belőle valamit.
Tényleg nem értjük egymást, de hidd el, egyetlen szót sem írtam le bántó szándékkal vagy kötekedési céllal!
(ha tényleg úgy gondolod - én is befejeztem)
 
Az én szavaimban sem volt semmi bántó szándék, félreértés ne essék. Ha történetet szeretnék látni benne, nekem ez hiányos, mint az Inception film sztorija, ahol logikai lépéseket hagyunk ki, mert úgy kényelmes, és úgyis elég látványos lesz. Az autó fénycsíkokat húz, de nem mozog. Megmagyarázhatatlan fényforrásból valami telibe világítja, ami a (mint kiderült, kivágott képen) úgy néz ki, mintha valami fél perc múlva telibe vágná szemből.

Nekem ez a kép pl sokkal több történetet mond: (credit: notbland photography). Ez a srác évek óta olyan autókhoz fér hozzá, amikhez senki. A képen Lauda régi Ferrarija van. Látom magam előtt, hogy szombat reggel felrántja a kesztyűt, elköszön az asszonytól, bevágja magát és négy órával később megáll ezen a parton.
13418972_10154290193003270_1108780368389108744_n.jpg
Vagy ez a fotó (emotive image) tele van érzelemmel és feszültséggel. Ez elmondja nekem, milyen egy versenyhétvége.

12983203_638740066275222_8491817320601791320_o.jpg

Ha már itt vagyunk, érdemes mindkét srác képeibe belepörgetni, ha valakit mozgatnak a jó fotók vagy az autós téma.
https://www.facebook.com/NotBland/
https://www.facebook.com/emotiveimage/
 
de egyébként mi értelme az ilyen teszteknek? Tényleg van bárki aki kerti locsolás vagy ömlő vízben mászkál lengetve a néhány millás felszerelését? És ha van mi a fenét fényképez olyan esőben amiben két méternél nem lát messzebb?
Esetleg még egy tűzbe dobást megnéznék, és amelyik mindkét tesztet kibírja azt a gépet ajánlom a tűzoltóknak ha oltás közben épp kattintanának egy sorozatot :)
 
En anno fotoztam par autoversenyt szakado esoben, paraztam is, hogy birja e minden, de sose volt gond. Most nyaron meg Angliaban volt parszor omlo viznek kiteve a mk3 mert mikor a kocsibol kiszalltam meg sutott nap 10 percre ra meg mar aztunk nem volt hova tenni a gepet.
 
En anno fotoztam par autoversenyt szakado esoben, paraztam is, hogy birja e minden, de sose volt gond. Most nyaron meg Angliaban volt parszor omlo viznek kiteve a mk3 mert mikor a kocsibol kiszalltam meg sutott nap 10 percre ra meg mar aztunk nem volt hova tenni a gepet.
Írországban nekem is volt szerencsém pont az 'igazi ír' időben képeket csinálni, de azért az ember igyekszik óvni a gépet (ráadásul az enyém csak egy bridge gép, amit még kevésbé erre terveznek), de több bajom volt a lencsén lévő vízcseppekkel mint bármi mással. Azt hogy néhány 10mp-ig esőben van a gép szerintem bármelyik kibírja.
De naívan gondolnám ha szakadó esőben mész autóversenyt fényképezni viszel rá valami védőhuzatot. Viszont legalább tudom hogy tényleg valakinek hasznos egy ilyen teszt.
Ha még az öngyújtóval szétégetett mobiltelefon kijelző tesztet is megvéded akkor dobok egy hátast (és elhallgatok aminek @Etele felettébb örülne).
 
de egyébként mi értelme az ilyen teszteknek?
Azért van itt 1-2 szép akvárium, most már tudjuk, melyik gép alkalmas víz alatti fotózásra :cool:
Viccet félretéve, azért a köd/párás körülmények közötti használat is elég életszerű. Velünk pl. tavaly történt, hogy Nyíregyházán a vadaspark trópusi házában elővettük a Canont pár percre (mint utólag kiderült, nagy hiba volt) és lőttünk kb. 3 képet. 2 objektív ment tönkre, az alap és a fix 50-es, mindkettőben az autofokusz mechanikája sérült és "szemetes" képeket is készítenek. Az egyiket elő se vettük a tatyóból, kis szütyőben is benne volt külön... :oops:
 
A gyujtogatast en is hulyesegnek tartom, ha valami eg, ott mar mindegy.

Esos versenyekre volt “esokabatom” a gephez, de kb hasznalhatatlan, nem csak az esotol vedi a gepet hanem toled is, nem lehet kezelni normalisan.

Esocseppekre ott a mikroszalas rongy, meg a hosszu napellenzok, versenyen altalaban 70-200al fotoztam, ha nem szemben allsz az esovel akkor annak a napellenzojen nem megy be a viz, igy a lencsen nem lesznek cseppek.
 
Aki rendes fényképezőgépet használ annak nincs ilyen problémája, a Pentax már a középkategóriás gépeit is évek óta WR-ként hozza ki :p


 
Én direkt azért vettem a Canon 24-105-öt a Sigma helyett, mert a Canon szigetelt, 5DIII-al simán bírta az egész napos esőt. Azért volt bennem egy kis para, de már elmúlt. :D
 
Én direkt azért vettem a Canon 24-105-öt a Sigma helyett, mert a Canon szigetelt, 5DIII-al simán bírta az egész napos esőt. Azért volt bennem egy kis para, de már elmúlt. :D
:LOL::LOL:jómultkor volt részem pár kis szitáló vízcseppben,de már azt is bőszen törölgettem.Valószínüleg a kezdők túlzott aggodalma van rajtam még ;):)
 
Tudom, ez nem egy fotós fórum, de hátha tudtok segíteni:
Keresnék egy olyan gépet, ami egyből "online"egy monitorra küldi a készítendő képet. Tehát nem a saját pár coll-os kijelzőjén látnám a témát, hanem egy nagyméretű monitoron, PC-n, vagy laptopon.
Létezik-e ilyen?
Mint látjátok, nem értek hozzá, nem is érdekel hobbi szinten se a fotózás, csak koca fotós vagyok.
Még egy-két fontos dolog: csakis használtban gondolkodom, és a lehető legegyszerűbb, legolcsóbb megoldást keresem. Tehát semmi extra optika, szolgáltatás nem kell. Kézzel lehessen élességet állítani.
Előre is köszönöm a segítséget.
 
Tudom, ez nem egy fotós fórum, de hátha tudtok segíteni:
Keresnék egy olyan gépet, ami egyből "online"egy monitorra küldi a készítendő képet. Tehát nem a saját pár coll-os kijelzőjén látnám a témát, hanem egy nagyméretű monitoron, PC-n, vagy laptopon.
Létezik-e ilyen?
Mint látjátok, nem értek hozzá, nem is érdekel hobbi szinten se a fotózás, csak koca fotós vagyok.
Még egy-két fontos dolog: csakis használtban gondolkodom, és a lehető legegyszerűbb, legolcsóbb megoldást keresem. Tehát semmi extra optika, szolgáltatás nem kell. Kézzel lehessen élességet állítani.
Előre is köszönöm a segítséget.

A Canonok tudják ezt, de nem tudom meddig visszamenőleg. A 70D-n biztos működik, akvárium fotózásánál használtam már, Wifin és kábelen is. Ahova kattintasz az egérrel ott lesz az élesség.
 
Back
Oldal tetejére