• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Fontos CO2 Mágnesszelep

Sziasztok!
Meg tudja nekem valaki mondani,hogy a mágnesszelepen ez a nagy csavar mire való?
Köszönöm
 

Attachments

  • 20210108_194526.jpg
    20210108_194526.jpg
    45.5 KB · Megtekintések: 23
Kedves Kollégák,

Van egy régen fennálló luxusproblémám amire mindmáig nem találtam saját kútfőből megoldást. Ma végre rávettem magam, hogy kicsit elmerüljek a problémakörben, de nem jutottam el a megoldáshoz.

Probléma a következő.
Adott egy Oxyturbo reduktor, Oxyturbo tűszelep, GA szolenoid jelenleg ezek a fotó szerint vannak összeállítva.

IMG_20220307_165135.jpg

Ez mind "szép" és jó, de azért nem a legszexibb megoldás, legfőképpen azért nem mert a kék bubi számlálóm ideális esetben függőlegesen kéne álljon. Ez ha minden igaz elérhető abban az esetben, hogyha sikerül rájönnöm arra, hogy miféle módon szedhető ki a köztes co2 cső darab (képen ahol hajlik a történet) és kapcsolható az össze egyenesen az Oxyturbo reduktorral.

A cél az volna, hogy a következő eredmény szülessen. Ezt hogyan tudnám elérni?
oxy015.jpeg

Köszi a segítséget!

Üdv,
Norbi
 
Kedves Kollégák,

Van egy régen fennálló luxusproblémám amire mindmáig nem találtam saját kútfőből megoldást. Ma végre rávettem magam, hogy kicsit elmerüljek a problémakörben, de nem jutottam el a megoldáshoz.

Probléma a következő.
Adott egy Oxyturbo reduktor, Oxyturbo tűszelep, GA szolenoid jelenleg ezek a fotó szerint vannak összeállítva.

View attachment 164537

Ez mind "szép" és jó, de azért nem a legszexibb megoldás, legfőképpen azért nem mert a kék bubi számlálóm ideális esetben függőlegesen kéne álljon. Ez ha minden igaz elérhető abban az esetben, hogyha sikerül rájönnöm arra, hogy miféle módon szedhető ki a köztes co2 cső darab (képen ahol hajlik a történet) és kapcsolható az össze egyenesen az Oxyturbo reduktorral.

A cél az volna, hogy a következő eredmény szülessen. Ezt hogyan tudnám elérni?
View attachment 164538

Köszi a segítséget!

Üdv,
Norbi
Jelen esetben kitekered a mágnesszelepből és a tűszelepből is a csőcsatlakozós csavart. Veszel hozzá hegesztéstechnikai szaküzletben egy közcsavart, ami jelenlegi tudásom szerint 1/4" méret lesz. Ugyanazzal a mérettel szerelt, mint a manométer. (szerintem) Ha viszed a boltba mindkét darabot kitekert menettel, akkor nem tudsz hibázni. Finoman fogasd be satuba őket és 12-es villáskulccsal ki kellene jönnie mindkettőből a csőcsatlakozóknak. Az enyém nem pont ilyen mert nálam a mágnesszelepen külsőmenetes vég van, amire vastagabb a csavar, de ez azt jelenti, hogy ha letekerem róluk a csatlakozót, akkor apa-anya végük lesz, összetekerhetőek. Nálad viszont anya-anya, ehhez kell közcsavar. Remélem tudtam segíteni. 🙂
 
Szerintem ez a bekötési sorrend nem is annyira jó, bár itt ugyan rövid a csödarab, de egy hosszabb esetén, mikor kinyit a mágnesszelep, akkor elég nagy gázmennyiséget rúgna rá a rendszerre, mert az előtte lévő tűszelep csak átfolyást szabályoz, de lassan az utána lévő szakaszon is meglesz a palack kimenőnyomása. Nálam a reduktor után egyből jön a mágneszelep , és azután jön a tűszelep. A buborékszámláló, meg a palacktól távol, a bútorban van.
 
Jelen esetben kitekered a mágnesszelepből és a tűszelepből is a csőcsatlakozós csavart. Veszel hozzá hegesztéstechnikai szaküzletben egy közcsavart, ami jelenlegi tudásom szerint 1/4" méret lesz. Ugyanazzal a mérettel szerelt, mint a manométer. (szerintem) Ha viszed a boltba mindkét darabot kitekert menettel, akkor nem tudsz hibázni. Finoman fogasd be satuba őket és 12-es villáskulccsal ki kellene jönnie mindkettőből a csőcsatlakozóknak. Az enyém nem pont ilyen mert nálam a mágnesszelepen külsőmenetes vég van, amire vastagabb a csavar, de ez azt jelenti, hogy ha letekerem róluk a csatlakozót, akkor apa-anya végük lesz, összetekerhetőek. Nálad viszont anya-anya, ehhez kell közcsavar. Remélem tudtam segíteni. 🙂
Köszi a tippet lehet, hogy ez a megoldás amit mondasz.
Most viszont úgy látom megoldottam a dolgot abból ami van és úgy látszik működik. Annyit csináltam, hogy a mágnesszelepben lévő hosszú fém betétet kivettem és megfordítottam. Így minden összecsatlakoztatható lett és most, hogy elindítottam a rendszert minden működik. Co2 jön mikor a mágnesszelep bekapcsol és nem amikor elzár. Nem ereszt a rendszer és az eredmény az lett amit szerettem volna.

IMG_20220307_194807.jpg
 
Köszi a tippet lehet, hogy ez a megoldás amit mondasz.
Most viszont úgy látom megoldottam a dolgot abból ami van és úgy látszik működik. Annyit csináltam, hogy a mágnesszelepben lévő hosszú fém betétet kivettem és megfordítottam. Így minden összecsatlakoztatható lett és most, hogy elindítottam a rendszert minden működik. Co2 jön mikor a mágnesszelep bekapcsol és nem amikor elzár. Nem ereszt a rendszer és az eredmény az lett amit szerettem volna.

View attachment 164541
Ez így még egyszerűbb is, mint közcsavar után mászkálni. 🙂
 
Utoljára módosított:
Sziasztok,

Egy kis update a fentiekkel kapcsolatban.

Ma reggel azt tapasztaltam, hogy az Oxyturbo reduktor kimenő nyomása nagyon magasra felment (Lásd a képen).

Ez üzemen kívüli állapotban történt, tehát a mágnesszelep zárva volt. Indítás után egy nagy "büfi" után a nyomás pár perc alatt visszaállt 2,4 körülire. Ennek ellenére nekem ez új, nem szokott ennyire megnövekedni a nyomás üzemen kívül. Ötletek?

IMG_20220308_100341.jpg
 
Sziasztok,

Egy kis update a fentiekkel kapcsolatban.

Ma reggel azt tapasztaltam, hogy az Oxyturbo reduktor kimenő nyomása nagyon magasra felment (Lásd a képen).

Ez üzemen kívüli állapotban történt, tehát a mágnesszelep zárva volt. Indítás után egy nagy "büfi" után a nyomás pár perc alatt visszaállt 2,4 körülire. Ennek ellenére nekem ez új, nem szokott ennyire megnövekedni a nyomás üzemen kívül. Ötletek?

View attachment 164564

Fixen be van kötve a mágnesszelep. Emiatt van. Nem kell foglalkozni vele.
 
Nálam is közvetlenül a mágnesszelepen van a bubiszámláló, de még sosem változott a nyomás.
Túléltük a napot, szóval valószínűleg rendben van minden. Lehet reduktorja is válogatja, hogy melyik hogyan viselkedik. De valóban érdekes, hogy neked nem változik.
 
Túléltük a napot, szóval valószínűleg rendben van minden. Lehet reduktorja is válogatja, hogy melyik hogyan viselkedik. De valóban érdekes, hogy neked nem változik.
Én is így jártam vele pár hónapja... ugyanezt mondták, hogy nem kell vele foglalkozni aztán 1hét múlva kiürült a palackom. A reduktor eresztett. Habozz körbe minden csatlakozást és gyári illesztést.
 
Back
Oldal tetejére