• Most regisztráltál, de nem tudsz privát üzenetet küldeni?

    Kérjük olvasd el milyen korlátozások vonatkoznak rád, miután regisztrációd jóvá lett hagyva.
    Regisztrációs korlátozások

Cikkek, hírek, érdekességek

Egy érdekes videó az inváziós fajokról a Balatonban és vízrendszerében

Elgondolkodtató, hogy sokszor vagyunk megemlítve, akvaristák, hogy mi tehetünk egy adott halfaj inváziós megjelenéséről.
Ez egyrészről jogos, bár meg kell jegyeznem, hogy egy dunai hajó legalább ennyi tájidegen fajt képes magával hurcolni.
Érdemes lenne egyszer erről komolyabban beszélgetni, hogy mit tehetünk ez ellen, mert félek egyszer, a nagy természetvédelem hevében, komoly károkat okozhatnak a hobbinak, néhány hirtelen meghozott jogszabállyal. Mert lássuk be, ilyesmire volt már példa…
 
Utoljára módosított:
Egy érdekes videó az inváziós fajokról a Balatonban és vízrendszerében

Elgondolkodtató, hogy sokszor vagyunk megemlítve, akvaristák, hogy mi tehetünk egy adott halfaj inváziós megjelenéséről.
Ez egyrészről jogos, bár meg kell jegyeznem, hogy egy dunai hajó legalább ennyi tájidegen fajt képes magával hurcolni.
Érdemes lenne egyszer erről komolyabban beszélgetni, hogy mit tehetünk ez ellen, mert félek egyszer, a nagy természetvédelem hevében, komoly károkat okozhatnak a hobbinak, néhány hirtelen meghozott jogszabállyal. Mert lássuk be, ilyesmire volt már példa…
Ma voltam a veszprémi halasnál. Előttem egy gyerek válogatott színek, cukiság szerint édesanyja támogatásával. Az apa csendes beletörődéssel nézelődött, a neki szánt szerep a kasszánál volt. Egyetlen mondat nem hangzott el szűrésről, medenceméretről. A különböző fajok igényeiről nem is beszélve. Lelkes eladó munkatársat láttam, meg lelkes vásárlót, épp csak az nem hangzott el, hogy anyuka úgyis jön a jövő héten, hogy ne legyen sírdogálás otthon, mert Gizit le kellett engedni az örök vizek felé a fajanszkapun keresztül. És ez a jobbik eset. A rosszabbik a lelkes állatvédő kisállattartó, aki utána olvas, nem pusztul az állat, miért tenné, csak épp az elkényeztetett szeplős kis szőkeséget már marhára nem izgatja a dolog, kutyát, macskát, papagájt, hörcsögöt akar... Velük van a baj. Az állat már nem kell, de annyira már állatbarátok, hogy nem intézik a jégkockás fajanszvízeséses módszerrel, mert az állatnak is joga van.... Nekik meg lenne kötelességük, legalább elajándékozni, de azt sem teszik, mert a "Gézáék hetente pótolják a boltból a fogyatkozókat, állatkínzók" .... ehelyett kocsiba ülnek és behelyezik a halat egy melevízű helyre. Ezért szitokszó a Balatoni Limnológiai Intézetben az akvarista... 🙄
 
Sajnos Filipe eltávozott
View attachment 174751
Sokszor megfordult nálunk is a GA-ban. Jól ismertük. Állandóan jókedvű volt, mindenki imádta. Jó ideje lehetett tudni, hogy keményen küzd a betegséggel. Sajnos mindannyiunk döbbenetére, végül alulmaradt a rák elleni harcban. 😔
Felipe munkássága már évekkel ezelőtt nagy hatással volt rám. Sokat tanultam tőle. Munkáiban mindig tudott újat mutatni. Igazi példakép volt.
Isten veled Filipe! Emléked örökre megőrizzük!
😢🖤
 
Sokszor megfordult nálunk is a GA-ban. Jól ismertük. Állandóan jókedvű volt, mindenki imádta. Jó ideje lehetett tudni, hogy keményen küzd a betegséggel. Sajnos mindannyiunk döbbenetére, végül alulmaradt a rák elleni harcban. 😔
Felipe munkássága már évekkel ezelőtt nagy hatással volt rám. Sokat tanultam tőle. Munkáiban mindig tudott újat mutatni. Igazi példakép volt.
Isten veled Filipe! Emléked örökre megőrizzük!
😢🖤

Ugyan személyesen nem volt lehetőségem látni a munkásságát, de nagyon régóta követtem minden létező platformon, videóit néztem, és egy nagyon pozitív személyiséget adott át már online is, rengeteg tudást és szeretetet a hobbi iránt. Biztos vagyok benne, hogy a magán életben is egy kimagasló ember volt és felnéztek illetve felnéztetek rá Ti is. Nagyon sajnálom és ledöbbentett, mikor reggel szembejött egyből a facebookon az aquaflora híre a tragédiának.
Nyugodj Békében Filipe! :( 🖤
 
Nem tudom belefér-e a topic-ban (amennyiben nem - @viktorlantos - kélek töröljétek), de szerintem mindenkinek tanulságos lehet.
Kb. két hete használhatatlan volt a mobiltelefonomon a net, ezért bementem a vodafone-hoz megkérdezni hogy ez egyedi eset-e, esetleg meg tudják nézni mi van a netemmel...
A válasz az volt hogy mióta a 3G-ről megvolt az átállás nagyon sok SIM kártyát cserélnek, úgyhogy nekem is ezt ajánlották. A kártya csere után még a hálózatra sem nagyon akart csatlakozni a telefon, így a két éve választott feltöltő kártyás csomagom (amit már nem árulnak) helyett a srác azt mondta hogy átárak másik csomagra hogy megnézzük ott működik-e... hát ott sem volt jobb ellenben azt javasolta vigyem a telefont márkaszervízbe mert a telefonnal lesz gond. Nem örültem de gondoltam ez van...
Mindezek után 10 perccel később már működött a net rendesen, viszont hazafele már kaptam sms-t hogy a havi 100megás netem 80%-át már elhasználtam vegyek kiegészítő csomagot (úgy hogy gigás netcsomagom van és már befizettem erre a hónapra).
Hazaértem felhívtam a Vodafone-t ahol nagyon kedvesen regisztrálták a panaszom és azt mondták hogy 30 nap alatt kivizsgálják... mivel szóvá tettem hogy addig meg vegyek adatcsomagokat amiket miattuk elvesztettem, adtak egy giga netet.
Azt a javukra írom hogy már válaszoltak is, viszont arra jutottak hogy nem raknak vissza az eredeti csomagomba, mert 'ráutaló magatartással' úgymond elfogadtam a csomagváltást és a boltban nem készült hangfelvétel amivel bizonyítani lehetne hogy nem kaptam tájékoztatást hogy átkerülök másik csomagba és az a csomag mit takar (igaz a panaszbejelentésnél elmondtam hogy nem tudom mi ez a csomag és ott részletezték amiről van felvétel).

Szóval sok sikert bárkinek aki a vodafone-nál van és marad is, valamint bármit akartok náluk intézni mindenképpen hangfelvételt készítsetek róla...
 
Nem tudom belefér-e a topic-ban (amennyiben nem - @viktorlantos - kélek töröljétek), de szerintem mindenkinek tanulságos lehet.
Kb. két hete használhatatlan volt a mobiltelefonomon a net, ezért bementem a vodafone-hoz megkérdezni hogy ez egyedi eset-e, esetleg meg tudják nézni mi van a netemmel...
A válasz az volt hogy mióta a 3G-ről megvolt az átállás nagyon sok SIM kártyát cserélnek, úgyhogy nekem is ezt ajánlották. A kártya csere után még a hálózatra sem nagyon akart csatlakozni a telefon, így a két éve választott feltöltő kártyás csomagom (amit már nem árulnak) helyett a srác azt mondta hogy átárak másik csomagra hogy megnézzük ott működik-e... hát ott sem volt jobb ellenben azt javasolta vigyem a telefont márkaszervízbe mert a telefonnal lesz gond. Nem örültem de gondoltam ez van...
Mindezek után 10 perccel később már működött a net rendesen, viszont hazafele már kaptam sms-t hogy a havi 100megás netem 80%-át már elhasználtam vegyek kiegészítő csomagot (úgy hogy gigás netcsomagom van és már befizettem erre a hónapra).
Hazaértem felhívtam a Vodafone-t ahol nagyon kedvesen regisztrálták a panaszom és azt mondták hogy 30 nap alatt kivizsgálják... mivel szóvá tettem hogy addig meg vegyek adatcsomagokat amiket miattuk elvesztettem, adtak egy giga netet.
Azt a javukra írom hogy már válaszoltak is, viszont arra jutottak hogy nem raknak vissza az eredeti csomagomba, mert 'ráutaló magatartással' úgymond elfogadtam a csomagváltást és a boltban nem készült hangfelvétel amivel bizonyítani lehetne hogy nem kaptam tájékoztatást hogy átkerülök másik csomagba és az a csomag mit takar (igaz a panaszbejelentésnél elmondtam hogy nem tudom mi ez a csomag és ott részletezték amiről van felvétel).

Szóval sok sikert bárkinek aki a vodafone-nál van és marad is, valamint bármit akartok náluk intézni mindenképpen hangfelvételt készítsetek róla...
Én is neheztelek rájuk. Nálunk "elvileg" van céges ügyintéző... gyakorlatilag néha nagykegyesen visszahív, ha keresem, de inkább nem. Készüléket is akartam venni tőlük, de mindenkinél drágább náluk... szóval a bögyömben vannak. :cautious:
 
Én is neheztelek rájuk. Nálunk "elvileg" van céges ügyintéző... gyakorlatilag néha nagykegyesen visszahív, ha keresem, de inkább nem. Készüléket is akartam venni tőlük, de mindenkinél drágább náluk... szóval a bögyömben vannak. :cautious:
igazából én a magenta színűektől mentem át két éve, mert azok sem voltak a helyzet magaslatán. És eddig azt mondtam hogy elfogadom hogy a voda-nál nem lehet mondjuk rendesen ügyet intézni, nem veszik fel az ügyfélszolgálaton a telefont. A csomag amit használtam számomra jó volt, de én nem is igazán használom a telefonom, meg a netet is nagyon limitáltan, úgyhogy nem tudnám megmondani hogy egy átlagfelhasználónak jók-e a csomagjaik, meg drágák-e.
Az hogy a tulajdonosváltás milyen hatással lesz a dolgokra majd kiderül (de ismerve az 'okosabb vagyok mint Zuckerberg' zsenieink üzletbe visszaforgatott nyereségét (vagy inkább gyorsan kivett osztalékát), szerintem pár év és nem lesz itt szolgáltatás), de számomra azért ez az én bizonyítsam hogy átb*sztak és még kérésre sem adjuk vissza a csomagod - pedig ez nem ráutaló magatartás hanem követelés volt - eléggé meggyőzött hogy amint elhasználtam a már befizetett pénzem elhúzok tőlük.
Részemről az a ráadás, hogy az 'élményem' megosztom mindenkivel. Azt el lehet dönteni hogy ki jár jól/rosszul az ilyen ügyfélhozzáállással ;)
 
Tipikusan az a cikk, amit legalább 4-5 képpel kellett volna illusztrálni, ráadásul nekem olyan befejezetlen is (nem kicsit, nagyon).
Kerestem hol a második oldal, görgettem ide-oda és vagy 3x elolvastam az utsó bekezdést, mire rájöttem, hogy "ja ez a konklúzió, itt a vége?!?"
Sajnos az látszik, hogy a cikk írója túl sok energiát nem fektetett a témába, a növényes vs tengeri közti különbség felismerésének hiánya miatt talán még a minimálisat se...
:(
 
Hát majdnem besírtam. Szinte csak tengeris üvegek voltak a képeken. Az egyetlen növényes meg pont olyan volt ami ellen a cikk készült. Ez nagyon szomorú. Na de ne legyünk telhetetlenek.
 
Az édesvizes akváriumban kék kavics van és hajóroncs. Ez elég távol áll az akvakertészettől :)
A szerzőnek szerintem halvány fogalma sincs az akvarisztikáról. Ez természetesen nem baj, de azért lehetne benne annyi szakmai igényesség, hogy egy cikk írása előtt legalább az alapvető dolgokkal kapcsolatban felkészül.
 
Megírattam vele:

Írj egy 1000 szavas cikket a növényes akvarisztikáról, mint felfutó hobbiról.

válasz:


Az utóbbi években egyre népszerűbbé vált a növényes akvarisztika, mint hobbi, amely nem csak esztétikai élményt nyújt, hanem segít az akvárium élővilágának egészségének fenntartásában is. Egyre több ember fordul a természetes növényzet felé, ahelyett, hogy a hagyományos műanyag díszeket választaná, hogy az akváriumokban élő halak és más állatok számára valódi élőhelyet teremtsenek.

A növényes akvarisztika nem csak szép, de hasznos is. Az akváriumi növények oxigént termelnek és segítenek eltávolítani a nitrogént és a foszfátokat, amelyek a halak és más vízi élőlények hulladékából származnak. Ezek az anyagok a vízben felhalmozódnak, és ha nem távolítják el őket időben, akkor káros hatással lehetnek az akváriumi élővilágra. Az akváriumi növények segítenek megőrizni az akvárium optimális vízminőségét és a halak egészségét.

Az akváriumi növények gondozása és telepítése egyre egyszerűbbé válik, és már nem csak a tapasztalt akvaristák számára elérhető. A növények kiválasztásakor azonban fontos figyelembe venni az adott fajhoz szükséges vízparamétereket, például a pH-t, a keménységet és a hőmérsékletet. Az is fontos, hogy a növényeket megfelelően elhelyezzük az akváriumban, hogy megfelelő mennyiségű fényt és tápanyagot kapjanak.

Az akváriumi növények sokfélesége lehetővé teszi, hogy a hobbi akvaristák saját egyedi terveket alkossanak, és a növények különböző magassági és színváltozatai segítségével valódi vízi tájat hozzanak létre. A növényes akvarisztika lehetővé teszi, hogy az akvarista a saját alkotásaival kifejezze saját stílusát és ízlését.

Az egyik legfontosabb tényező az akváriumi növények egészségének megőrzése az, hogy megfelelő mennyiségű tápanyaggal lássuk el őket. Az akváriumvízben lévő nitrogén és foszfor a növények legfontosabb tápanyaga, de az akváriumi n

itt fejezte be
 
Megírattam vele:

Írj egy 1000 szavas cikket a növényes akvarisztikáról, mint felfutó hobbiról.

válasz:


Az utóbbi években egyre népszerűbbé vált a növényes akvarisztika, mint hobbi, amely nem csak esztétikai élményt nyújt, hanem segít az akvárium élővilágának egészségének fenntartásában is. Egyre több ember fordul a természetes növényzet felé, ahelyett, hogy a hagyományos műanyag díszeket választaná, hogy az akváriumokban élő halak és más állatok számára valódi élőhelyet teremtsenek.

A növényes akvarisztika nem csak szép, de hasznos is. Az akváriumi növények oxigént termelnek és segítenek eltávolítani a nitrogént és a foszfátokat, amelyek a halak és más vízi élőlények hulladékából származnak. Ezek az anyagok a vízben felhalmozódnak, és ha nem távolítják el őket időben, akkor káros hatással lehetnek az akváriumi élővilágra. Az akváriumi növények segítenek megőrizni az akvárium optimális vízminőségét és a halak egészségét.

Az akváriumi növények gondozása és telepítése egyre egyszerűbbé válik, és már nem csak a tapasztalt akvaristák számára elérhető. A növények kiválasztásakor azonban fontos figyelembe venni az adott fajhoz szükséges vízparamétereket, például a pH-t, a keménységet és a hőmérsékletet. Az is fontos, hogy a növényeket megfelelően elhelyezzük az akváriumban, hogy megfelelő mennyiségű fényt és tápanyagot kapjanak.

Az akváriumi növények sokfélesége lehetővé teszi, hogy a hobbi akvaristák saját egyedi terveket alkossanak, és a növények különböző magassági és színváltozatai segítségével valódi vízi tájat hozzanak létre. A növényes akvarisztika lehetővé teszi, hogy az akvarista a saját alkotásaival kifejezze saját stílusát és ízlését.

Az egyik legfontosabb tényező az akváriumi növények egészségének megőrzése az, hogy megfelelő mennyiségű tápanyaggal lássuk el őket. Az akváriumvízben lévő nitrogén és foszfor a növények legfontosabb tápanyaga, de az akváriumi n

itt fejezte be
Szegény mesterségesbe belefolytottad a szót. 🤣
 
Back
Oldal tetejére