Egy apró történetet megosztok veletek, ami pár napja történt, egy hibás CO2 palackkal kapcsolatban.
2 év után kifogyott a 10Kg-os palack. nosza internet, hátha találok olyan helyet ahol olcsóbban be lehet szerezni.
Siker!
Autóba be irány a cseretelep. Palack bedob, irány haza. Reduktor fel, palack nyit, 25 BAR!! Hmmmmm. Semmi gond hideg a palack lesz az még több is. Így is lett. 1 óra elteltével már 70 BAR-t mutatott az óra. Nagy boldogság, hogy 10-el több van benne, mint kellene. Bubi szám rendben, irány vásárolni.
2 óra múlva hazaértem, egy gyors pislantás az akváriumra. Bubik sehol. Szekrény kinyit, ránézek a mérőre és 195 BAR-nál járt a mutató!!!!!! Nézem a palackot nem e argont, vagy valami mást sóztak rám, de nem. Ez bizony CO2 a javából. Kicsit jobban megvizsgálva a palackot, és a szelep hátulján lévő biztonsági szelepet rájöttem, hogy baj van, mivel azon a 190-es szám szerepelt.
Telefon elő, hívom az egyik ismerősömet, aki palackokban jártas.
- Kérdezem tőle, hogy van e olyan ipari CO2 palack amit 190-200 Bar-al töltenek, és 190-es biztonsági van benne?
-Nincs. Max60-70 BAR-al töltenek. Akkor az nem CO2.
-Biztosíthatlak, hogy az, és mutató már nyalogatja 200-at!
-Jó akkor 1 dolgot tehetsz! Ablakokat kinyitod, és leengeded a palackból a nyomást lehetőleg minél gyorsabban, mert biztos kivágja a biztonságit, csak idő kérdése, és az nem lesz kellemes.
Erre már nem volt idő, mert pár másodperc múlva a biztonsági nem bírta tovább és BUMMMMM. Egy irdatlan nagy csattanás, szekrényajtó kivágódik, és fülsüketítő zúgással ömlik a gáz. Viszonylag gyorsan távozott a nyomás, de még órák múlva is sziszegett a centis jéggel borított palack.
A cseretelepen értetlenül által az eset előtt, soha nem láttak még ilyet. A palackot természetesen kicserélték, és a reduktort is kifizetik, mert az is totál káros lett! Később adnak tájékoztatást, hogy mi okozta a túlnyomást a palackban.
Ennyi!
2 év után kifogyott a 10Kg-os palack. nosza internet, hátha találok olyan helyet ahol olcsóbban be lehet szerezni.
Siker!
Autóba be irány a cseretelep. Palack bedob, irány haza. Reduktor fel, palack nyit, 25 BAR!! Hmmmmm. Semmi gond hideg a palack lesz az még több is. Így is lett. 1 óra elteltével már 70 BAR-t mutatott az óra. Nagy boldogság, hogy 10-el több van benne, mint kellene. Bubi szám rendben, irány vásárolni.
2 óra múlva hazaértem, egy gyors pislantás az akváriumra. Bubik sehol. Szekrény kinyit, ránézek a mérőre és 195 BAR-nál járt a mutató!!!!!! Nézem a palackot nem e argont, vagy valami mást sóztak rám, de nem. Ez bizony CO2 a javából. Kicsit jobban megvizsgálva a palackot, és a szelep hátulján lévő biztonsági szelepet rájöttem, hogy baj van, mivel azon a 190-es szám szerepelt.
Telefon elő, hívom az egyik ismerősömet, aki palackokban jártas.
- Kérdezem tőle, hogy van e olyan ipari CO2 palack amit 190-200 Bar-al töltenek, és 190-es biztonsági van benne?
-Nincs. Max60-70 BAR-al töltenek. Akkor az nem CO2.
-Biztosíthatlak, hogy az, és mutató már nyalogatja 200-at!
-Jó akkor 1 dolgot tehetsz! Ablakokat kinyitod, és leengeded a palackból a nyomást lehetőleg minél gyorsabban, mert biztos kivágja a biztonságit, csak idő kérdése, és az nem lesz kellemes.
Erre már nem volt idő, mert pár másodperc múlva a biztonsági nem bírta tovább és BUMMMMM. Egy irdatlan nagy csattanás, szekrényajtó kivágódik, és fülsüketítő zúgással ömlik a gáz. Viszonylag gyorsan távozott a nyomás, de még órák múlva is sziszegett a centis jéggel borított palack.
A cseretelepen értetlenül által az eset előtt, soha nem láttak még ilyet. A palackot természetesen kicserélték, és a reduktort is kifizetik, mert az is totál káros lett! Később adnak tájékoztatást, hogy mi okozta a túlnyomást a palackban.
Ennyi!